Friday, July 15, 2011

Dulu dan Sekarang, Berjaya Dengan Atkins

Setahun yang lepas, aku macam Miss Badak. Orang selalu salah faham aku lebih tua dari umur aku sebenar. Mereka salah faham aku ni dah jadi Mrs orang. Mereka ingat aku dah ada anak 3. Tu belum lagi pengalaman-pengalaman soal hati sakit kerana body comel aku ni. Kerana semua itu, aku kuatkan semangat nak kuruskan badan. Tambahan plak soal kesihatan dan stamina. Masuk hutan dan jalan sekejap jer dah mengah.

Aku jumpa cara ni. Mudah bagi aku. Tak perlu berlapar, tak perlu makan ubat..yang penting tak perlu beria-ia senam. Penat woooo jogging. Dasar pemalas Cik Badak ni kan..wakakkaa..

Di MAHA 2010. Comel tak??

Raya 2010. Aku Kak Long..kak long mestilah yang paling besar yer tak? Sedey wooooo adik2 sumer kecik..Kecuali Amir ok..dia lebih kurang aku jer...Dalam 8 adik beradik, hanya kami berdua jer yg macam ni.

Tapi, selepas aku jumpa Diet cara Atkins.....aku berjaya. Berjaya hanya dalam masa 4 bulan. Nak tau hasilnya? Tengok bawah.....
..
....
......
..
...
....
.....
Lagi.
.
..
...
....
.....
......
........
Bawah lagi.
.
..
...
....
.....
........
....
...
......
Bawahhhhhh lagiiiii....
.
..
...
....
......
........
.....
....
...
..
.



Ok ok....Tadaaaaaaaaaa!!!!!!

Ehem, ehem.....slim tak? Tetiba jer terasa anggun hari ni. Thanks to Pn. Emak yang carikan baju cantik ini. Sangat Sesuaiiiii......


Ops...belum cukup slim lagi ni. Masih ada lagi kilos yang perlu dibuang. Masih ada target yang perlu dicapai. Masih ada permintaan yang perlu ditunai. Yeahhh....27 otw dear....

Kagum tak??? hehehhe..Syukur Alhamdulillah..berhasil usaha ku ini...
Another Story Of Mine...

44 comments:

  1. Beb, dah lama skodeng blog nko..p mmg kagum ar ngn ketabahan ko menahan tekak..aku mmg kena bguru ngn ko ar cecara nak menahan napesu neh..ehehee

    ReplyDelete
  2. Nashays...oooo, nko ler yg dr Jeddah tu ker? memula mmg susah sikit aaa..tp nasib baik dah biasa tak mkn nasi...cara nak tahan nafsu ingt saat2 buruk time gumukksss dan penguat semangat nak kurus...lg satu mmg kena ada geng supaya geng boleh marah dan babab kita kalau terbabas diet...

    ReplyDelete
  3. hehehh..akak give up....hahhhahah

    ReplyDelete
  4. wahh.. akak jadi sifu saya boleh? saya nak cari org yang boleh tolong upkan semangat saya.

    penatdengar orangmengutuk kita, sekali sekala nak jugak rasa 'normal'

    ReplyDelete
  5. Kak Rose..ala, jgnlah give up lelama sgt..hehehhe

    ReplyDelete
  6. Nadz.....boleh jer....ada FB? cari akak (maria qiptiyah) di FB...nanti akak add untuk join Group Diet kami... yup..tu lah antara sebab kuat semangat akak diet...skrg rasa "normal" sikit dah...yang penting semangat

    ReplyDelete
  7. hai... saya sedang tgok2 blog tentang atkins ni...then terklik di blog kak long ni... sgt2 jeles dan kagum dgn disiplin kak long ni... waaahhh jels tgok tang pakai kebaya biru tu... sgt2 cantik...baru hari ni start...pagi tadi mam telur rebus sebiji + air kosong... lunch mam ayam goreng 2 ketul + 4 liter air kosong dah setakat ni...petang nnti ingat nak mam kangkung+ikan bilis... wish me luck ye...

    ReplyDelete
  8. Hehehe..Oren, thank you so much. And a very good luck for you. Yeahh..yg penting disiplin dan berterusan, insyaallah berjaya. Saya br publish senarai menu untuk seminggu. Harap2 membantu. Kalau ada apa2 nak tanya bolehlah tanya. Insyaallah kalau ada apa2 saya leh bantu.

    ReplyDelete
  9. hye mushrom... :) luv luv luv... hari ni hari ke5 saya beratkins.. tpi disebabkan saya ni sgt2 obses dgn penimbang...hari2 nk timbang... tpi yg bestnya...dah lose 4kg dlm 5 hari dear... sgt2 best... ada baca update mushroom tentang menu atkins tu... tengah nk print la ni...thanks ye for more info... :)

    ReplyDelete
  10. Hye Oren...bab timbang saya dah komen kat menu tu...insyaallah, nanti saya akan update tentang produk2 dan resepi makanan plak yer...hehehhe...check it out...

    ReplyDelete
  11. hu hu..jelesnya..nak nak bila tengok pakai kebaya biru tuh..kita support each other k..

    ReplyDelete
  12. Idayu....hhehehe, sila jeles untuk jadi pembakar semangat ek..I can do it..you can do it too babeh...good luck..

    ReplyDelete
  13. jelesnye nk jugak kurus macam akak..berat badan saya susah nk turun ...

    ReplyDelete
  14. Cat,induction sekurang2 dua minggu atau lebih. Boleh juga buat sehingga capai berat yg diingini

    ReplyDelete
  15. Anon. Jeles yg baik tak per. Buat pembakar smngt. Trylah atkins. Mcm akak sndiri dah pernah try mcm2. Dah habis ribu2 beli itu ini dan buat treatment. Tp alhamdulillah terjumpa atkins ni dan sesuai plak. Study dulu dan faham bebetul. Fikir mampu buat atau tak then tetapkn hati pastu teruskn jer buat bebetul

    ReplyDelete
  16. mksud sy akak induction smpai brp lamanye?byk kali kntoi tak?

    ReplyDelete
  17. sy br stat atkin arini..sarap td telur+mayo+capsicum... tghari x mkn sbb tdo (keje mlm smpi umah kul 8 tp 11.30 br tdo)
    mlm makan lebih2 lauk family yg mkn mlm (huhu) ayam masak merah (yg hancur2)+telur scramble 2 biji+daging bakar 7 keping sebesar jr klingking..
    ok x menu tu? hehe..
    sy nk add awak dlm fb..nnt accept ye (hasnah yusof)

    ReplyDelete
  18. Akak. Jadi mentor guide saya bole? Hehe!

    *Serius nak jadi anak murid. :)

    ReplyDelete
  19. salamz.. bangga nya saya lihat anda berjaya buat diet ni.. how la nak ader iktikad mcm awak ek.. saya ni kuat makan.. sangat sangat sangat kuat makan... sampai crew2 saya tau, kalau muka muncung, maksudnya saya lapo.. heehhehe...

    nanti saya nak godeh lagik blog ni.. nak nengok resepi.. mana tau boleh try..

    ReplyDelete
  20. salam..tengah godek godek pasal diet atkins..jumpe nie..mcm tertarik lak..jeles tengok org kurus..huuu..boleh jd coach anis x..ngeee..b4 nie consume hebralife..tp mcm tak da perubahan je..

    ReplyDelete
  21. salam..tengah godek godek pasal diet atkins..jumpe nie..mcm tertarik lak..jeles tengok org kurus..huuu..boleh jd coach anis x..ngeee..b4 nie consume hebralife..tp mcm tak da perubahan je..

    ReplyDelete
  22. Salam Anis...
    hehehhe, jeles untuk kebaikkan tak salah kan..Boleh dijadikan semangat ;)
    Boleh, apa yg boleh saya tolong saya tolong. itupun berdasarkan pengalaman dan pemahaman sndiri jer...Insyaallah, sharing is caring..

    Good Luck

    ReplyDelete
  23. saya skrg dh strt diet atkin gn alpha lipid sd2..still confuse menu pe y ble dmkan huhuhu

    ReplyDelete
  24. sy br nk stat sok.....lm dh kumpl info...br da kkuatn nk stat...mtk support....

    ReplyDelete
  25. Khairunnisa : Saya mmg tak amik SDII tp setakat yg saya faham, konsep SDII lebih kurang sama dgn Atkins Diet..iaitu Ketosis. Jadi menunya sama dengan menu Atkins. Boleh rujuk serba sedikit contoh menu yg saya ada update dgn entry berlabel Atkis Diet..Good Luck :)

    ReplyDelete
  26. Anon....Tahniah kerana ada usaha dan niat. Good Luck beb...yang penting hati kena tetap....seboleh2nya tempoh Induction jgn putus untuk 2 minggu...lepas tu Insyaallah dah dpt momentum, sure no prob nak lanjutkan sampai capai berat yg diidamkan...Chaiyo!

    ReplyDelete
  27. really impress dgn u...kalau bleh nk berguru la dgn u..i ni semangat kuat nk berdiet tp xtau camna nk mula kan..byk sgt godaan di sekeliling..camna nk cntact u secara direct yer..at least leh minta advise secara terus...

    ReplyDelete
  28. Salam Haina..

    Terima kasih banyak...email saya di mariatul@forestry.gov.my

    ReplyDelete
  29. ade terbace blog2 lain..katenye diet mcm ni ade effect..betol ke?

    ReplyDelete
  30. Impress,baru 1 day try p termakan sambal yg ade gule.is it ok? Kuantiti x bnyk.setgh sdu

    ReplyDelete
  31. Hi Mariea, WOW! Is that you? You really look sensational! Holy Smoke!
    Tengok your pics boleh lupa nama mak.
    And Mariea, CONGRATULATIONS! So happy for you your Prince Charming will be carrying you off into the sunset down Marriage Ave.

    Terima kaseh for your kind gesture, and yes, I'll give you my address next day....and sure would love to be at your wedding too.
    Wishing you all the very best. Simpan satu lagu dalam hati,
    Lee.

    ReplyDelete
  32. kak..cantik nyer akak pkai bju kebaya biru tu..
    kagum sgt ngan akak..sy pom rse nk try diet atkins ni..berat sy 49kg & tinggi 158cm..org ckp da kurus..tpi sy rse x sbb perut pom cm buncit je..hehe..dpt loss 4kg pom da ckup lar..akak mmg hebat..cayoiikk!!!

    ReplyDelete
  33. Awak, akak pun baru 3 hari try diet atkins...comelnya awak sekarang...tahniah yek...

    ReplyDelete
  34. Kak Zana...

    Tahniah..amacam 3 hari tu, ada perubahan? kalau tak der jgn putus asa, teruskan jer tau. Heheheh, skrg ni dah tak brp comel sebab makan makan dgn jayanya. Sedang dlm usaha nak comel semua. Chaiyo!

    ReplyDelete
  35. seriously dalam masa 4 bulan mcm ni?? omg! congrats babe!

    ReplyDelete
  36. salam, sy baru nak belajar2 diet Atkins ni. sy kat luar negara, tp tekak saya still nak makan makanan ala2 Malaysia jugak. Cari2 resepi sesuai dgn diet atkins ni bwk sy ke blog awak.. hehe. bersemangatnya nak try diet ni.. tak sabar. ;)

    ReplyDelete
  37. Post-en Ivy ....

    Hehhehe thank you thank you ;)

    ReplyDelete
  38. SureenA ....Selamat Maju Jaya..hehehhe. Saya selalu google juga untuk cari resepi2 Atkins juga. Kalau di luar negara mungkin mudah sikit sebab banyak produk2 low carb. Tepung low carb pon ada di luar negara. Kat sini tak der :(..huhuhhuu...

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum...tahniah krn dah bjaya slim-melim .saya dah 3hari wat atkins.trun 3kg.tp ari ke empat mengkantoikan diri(bdn terlampau lemah-kenapa ya?please help me....

    ReplyDelete
  40. tahniah krn berjaya menguruskan badan.

    ReplyDelete
  41. Cik Anon 1....Badan lemah2, pening adalah kesan biasa bagi 2-3 hari pertama kita berAtkins. Itu tandanya proses Ketosis berlaku. Selepas tu kesan tu akan hilang dan kita akan rasa mcm biasa balik. sayang juga dah kantoikan diet tu sebab nanti bila mula balik akan rasa semula mcm tu. Kira Restart Proseslah tu. Jika kesan2 berlanjutan lebih seminggu mungkin ada masalah kesihatan lain.

    Harap dpt membantu. Good Luck :)



    Cik Anon 2... terima kasih banyak :)

    ReplyDelete
  42. salam..awak..saya suka blog awak..saya dah ikut tips2 diet awak..awak tau?4 ari saya hilang 3kg..tq sgt2..tapi leh tak awak ubah kaler background blog awak..sebab payah nak baca la..maaf la..nie teguran ikhlas.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...